یزدفردا :حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران پس از پیروزی در انتخابات، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و خیرمقدم به خبرنگاران و اصحاب رسانه، افزود: این جلسه به شما تعلق دارد و من کوتاه سخن می‌گویم تا شما سوالات‌تان را بپرسید.

اعتدال متکی به مسیر قانون‌گرایی است

رییس‌جمهور منتخب مردم در پاسخ به پرسش خبرنگار واحد مرکزی خبر مبنی بر اینکه "شما بحث اعتدال را مطرح کرده‌اید، لطفا در مورد مصداق اعتدال در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی و دیگر عرصه‌ها پاسخ دهید"، گفت: اعتدال همان مشی و شیوه‌ای است که در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، راه تندروی، افراط، شعار، خودشیفتگی را می‌بندد.

وی با اشاره به ضرورت تکیه بر خرد جمعی و مشورت، اظهار کرد: اعتدال متکی بر برآورد هزینه و فایده و متکی بر این است که مسیر قانون‌گرایی دنبال شود و جلوی تندروی و افراط گرفته شود.

روحانی با بیان اینکه "در مورد مصادیق اعتدال در عرصه‌های مختلف در جایش توضیح می‌دهم" تاکید کرد: با مشی اعتدال می‌توانیم به اهداف برسیم. من معتقدم که در عرصه‌های مختلف اجتماعی،‌ فرهنگی و اقتصادی به جای اینکه مستقیما دولت دخالت کند باید امور را به انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی و تخصصی در این زمینه سپرد. از نظرات مردم و صاحب‌نظران در عرصه‌های مختلف باید استفاده شود و امور به خود مردم واگذار شود.

ادامه دارد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا